Nabídka
  • Novinky
  • Témata
  • Pošli clánek
  • Vzkazy
  • Archiv
  • Ke stažení
  • Odkazy

  • Sdružení
  • O nás
  • Lidé okolo
  • Stanovy
  • Přihláška
  • Kontakt

  • Další stránky
  • Měsíc
  • Bílý trpaslík
  • Astro-foto
  • Astrosnímky
  • Zdeněk Janák
  • Fotníček
  • KOCA
  • Fotoobčastník
  • Expedice
  • Cassi
  • MeteoAPO
  • HOP
  • CCD Astronomy
  • Planetky
  • Atlas oblaků
  • Domovenka
  • Digitální bublina
  • Deník
  • Live
  • Fotodeník
  • TOP
  • Bouřky
  • Kurz
  • Archiv BT

  • Aktuální snímek Slunce
    Untitled Slunce nebo co ...

    Jasné planetky
                     mag.   
     
    více...

    IYA 2009
    Mezinárodní rok astronomie


    APO součástí Českého snu
    Zveřejněno: Thursday, 24. June 2004, Autor Redakce

    APO Jestlipak víte, co je to Český sen? Že by toužebná vidina každého Čecha? Ale kdepak, nenechte se zmást! Počínaje 31.5.2003 tento výraz dostal nový smysl a do českých slovníků vstoupil coby synonymum pro něco co není. Český sen je totiž dokonalá iluze. Jak to souvisí s Amatérskou prohlídkou oblohy? Lecjak. Přečtěte si tento článek a možná se nebudete stačit divit. Vedení APO se tímto rozhodlo učinit velké přiznání.

    Českým snem se měl dle představ autorů Filipa Remundy a Víta Klusáka stát hypermarket, který by naplňoval sny prostých českých lidiček. Hypermarket, kde by televize stála pouhých 500 korun nebo digitální fotoaparát jen šestnáct stovek. Neuvěřitelné se mělo stát skutečností! Tajemná reklamní kampaň, která otevření hypermarketu předcházela naváděla českého prosťáčka, aby raděj nikam nejezdil, nic tam neutratil a pokud možno vůbec nic neočekával. Ovšem kdo přijel a počkal si, byť byl od toho výrazně odrazován, ten se „dočkal“! A nakonec ostatně skutečně ani nic neutratil. Reklama byla až ironicky pravdivá! Velký okamžik se odehrál, velká mediální bublina praskla.

    Kdo si zajde do kina na stejnojmenný film zjistí, že tvůrci projektu nelhali. Co slíbili, to splnili. Kdo přišel dostal i malý dárek nebo nějaké to pivko. Přesto přese všechno lidé odcházeli zklamáni, rozhořčeni a v některých případech i plačíc. A proč? Protože se zasnili do svého malého-velkého českého snu, který se rozplynul v jediném okamžiku. Zasnili se, protože k tomu dostali šanci, a alespoň na chvíli jim bylo krásně. Jenže Český sen se ukázal, bohužel, být skutečně jen snem. Hybatelem všeho dnešního dění je bezesporu reklama. Akce Český sen toho byla jasným důkazem. Ale i reklama, má-li být účinná, se musí neustále měnit, zlepšovat a vyvíjet. Český sen ukázal, jak na to. V tak dokonalé kampani, jakým Český sen byl, mělo své pevné místo naprosto vše. Nevěříte? Věřte! Dokonce i nevšední události se zde stali pevnou součástí kampaně, která nakonec oslovila širokou masu. Vždyť jsou to právě nevšední věci, které jsou svou neobvyklostí tím nejlepším obchodním artiklem, který láká stejně účinně, jako sladkost ve výloze oči malého děcka. Největším kouzlem nedostupnosti je skutečnost, že se nesplněná přání časem mění ve sny. Čím marnější je snaha o realizaci a čím větší je touha po jeho nabytí, tím větším snem se pak toto přání stává.

    Mimořádnou událostí, která posloužila jako reklamní prvek se stalo i zatmění Slunce. Tento významný a neobvyklý den byl jak stvořený pro vyvrcholení megalomanské kampaně hypermarketu Český sen. Jako třešinka na dortu vyrobeného z iluzí a snů se srpek Slunce nádherně vyjímal. Představa o českém snu byla dokonalá. Český sen s „českým“ zatměním! Nemůže být lepšího spojení.

    Dnes již není nutné tajit, že na skutečnost, že se na obloze toho dne tato ojedinělá scenérie chystá, upozornila tvůrce filmu právě Amatérská prohlídka oblohy, která byla k realizaci celého projektu přizvána. Podmínkou bylo dodržení obchodního tajemství, neboť celý projekt těžil především z tajemnosti. Na oplátku jsme získali krátký reklamní spot, který můžete zaslechnout ke konci filmu, kde se šíří z autorádia, coby součást zpráv radiožurnálu. Dostali jsme příležitost, která se neodmítá, dostali jsme příležitost APO popostrčit zas o kousek kupředu. Není běžné, že by amatérské neziskové sdružení dostalo možnost zahrát si ve filmu!

    Český sen je mimořádným filmem. Nenajdete v něm jedinou známou tvář a přes to, se na něj čekají fronty. Pevně věřím, že má šanci stát se kultem. Nikoli filmovým, ale myšlenkovým. Dokázal totiž nastavit pohled kamery takovým směrem, jako žádný před ním. Z účinkujících se přes noc staly známé tváře, z autorů uznávaní fištróni a z Amatérské prohlídky oblohy důvěryhodná organizace, která je zvána k tvorbě moderní české kinematografie. A to byl sen, o kterém se nikomu z nás určitě ani nesnilo! Jen tak dál milé APO, jen tak dál…!

     
    Hodnocení článku
    Hodnocení: 4.33
    Hlasů: 6


    Ohodnoťte tento článek:

    Špatný
    Obyčejný
    Dobrý
    Velmi dobrý
    Výborný



    Možnosti

    Vytisknout stránku  Vytisknout stránku

    Poslat tento článek známým  Poslat tento článek známým


     

    Cesnet Astronomie.cz - APO - Vesmír jen pro vás PHPNuke

    © APO 2002-2008, veškeré materiály lze přebírat pouze se svolením autora a uvedením patřičné citace. Děkujeme.
    Tyto stránky provozuje občanské sdružení Amatérská prohlídka oblohy.